Mas afinal o que têm a dizer Illich, Freire e Guevara?
Main Article Content
Abstract
Recensão à obra de Andrés Donoso Romo (2020). A Educação Emancipatória: Iván Illich, Paulo Freire, Ernesto Guevara e o Pensamento Latino-Americano. Editora da Universidade de São Paulo.
Downloads
Article Details
Issue
Section
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright, without restrictions, in their articles and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under Creative Commons Attribution ShareAlike Licence 4.0 International (CC BY-NC-SA). Readers are free to copy, display, distribute, and adapt an article, as long as the work is attributed to the author(s) and ESC, the changes are identified, and the same license applies to the derivative work. Only non-commercial uses of the work are permitted.
How to Cite
References
Amaro, Rogério (2017). Desenvolvimento ou pós-desenvolvimento? Des-envolvimento e... noflay!. Cadernos de Estudos Africanos, 34. http://dx.doi.org/10.4000/cea.2335
Chomsky, Noam (2014). Mudar o mundo. Bertrand.
Galeano, Eduardo (1994). Las palabras andantes? Siglo XXI Editores.
Macedo, Eunice (2018). Vozes jovens entre experiência e desejo: Cidadania educacional e outras construções. Edições Afrontamento.
Macedo, Eunice, Vasconcelos, Lurdes, Evans, Manuela, Lacerda, Manuela, & Vaz Pinto, Margarida (2013). Revisitando Paulo Freire: Sentidos na educação. Liber Livro.
Neruda, Pablo (1976). Confesso que vivi: Memórias. Publicações Europa-América.
Nuñez, Carlos (1998). La revolución ética. Instituto Mexicano para el Desarollo Comunitário.